torsdag 7 maj 2009

Äntligen!

För alla er som enbart lyssnar på musik via spotify har jag idag en trevlig nyhet. Äntligen finns Navid där! Inte allting han och gudarna gjort, men senaste albumet, Allt jag lärt mig hittills finns där från och med idag.

Jag känner lite att det är mitt kall att sprida deras musik till så många som möjligt. Jag har älskat det härligt galna bandet sen jag hörde Hissingen luktar gräs för första gången. Och även om det inte verkar funka på alla, så har jag nog lyckats förgylla en och annans musiksmak.

Jag kan ha sagt det förr, men det tål att talas om igen. Navid Modiri, tillsammans med gudarna Christian, Conrad, Jacob, Kristoffer, David och Povel är ett av de bästa banden jag sett live. Får du någonsin chansen, ta den!

Så ikväll tycker jag du ska prova lite Navid om du inte redan gjort det. Lyssna på trumintrot till Himlen lär inte hålla det emot dig baby eller ljut av Harriet Ohlssons från Hellsongs underbara röst på I väntan på stormen.

Inga kommentarer: