måndag 25 maj 2009

Jag älskar mitt nya jobb!

Pensionären i mej har verkligen fått komma till sin rätt den senaste veckan, sedan jag började arbeta på ett ålderdomshem i närheten av mitt hem. Jag får höra intressanta historier hela dagarna ( jag räknar med att jag kanske kommer tröttna, eftersom jag börjar märka att vissa av dom återkommer ett par gånger om dagen), dricka löjligt mycket kaffe och inte minst så står cdspelaren på i köket hela dagarna.

I början var jag rädd, inte bara för att jag alltid tyckt att gammlingars hud är lite för skrynklig och otäck, utan för att pensionärer har en tendens att gilla dålig musik, som Christer Sjögren. Men inte mina små tanter inte. Nej, hela dagen idag har vi lyssnat på Frank Sinatra. Och vi har haft så mysigt, och på kvällarna så sitter vi och sjunger ihop till allsång på skansen. Och det får jag betalt för, jag älskar verkligen mitt nya jobb!

Inga kommentarer: