söndag 17 maj 2009

Schlagerkvällen

.. var faktiskt mer underhållande än man kunde tro. Det är ändå nått visst med att sitta 15 ungdomar och disskutera musik ( Sen att det är dålig musik, är väl en annan femma ) och underbara konspirationsteorier. Vet inte i vilka andra sammanhang man har möjlighet att göra det. Jag blir lite rädd dock, när folk uppenbarligen bryr sig mer om schlagern, än det stundande valet, exemplevis.

Men jag har nog ändå börjat fattat poängen, det handlar om att bry sig, och sätta sig i bidragen. Det är inte kul, om man inte är insatt.

Men jag stör mej fortfarande nått grymt. Jag kommer fortfrande försöka undvika insändarsior i ungefär alla tidningar och rubriker som " Vann rätt bidrag? " Visst, jag hade en kul kväll, men jag förstår inte hela grejen med att leva med det i tre månader först, och sen analysera det ytterliggare två.

Höjdpunken var deffinitivt de vackra kropparna i Ukrainas bidrag, ( var det Ukraina? jag minns inte, klart man inte minns ) och uppenbarligen så tyckte alla andra tjejer lika dant. Iallfall om man ska tro alla högljudda skrik och sexuellt frustrerade suckar. ( okej, just dom kankse bara var mina egna, men de höga skriken stod nån annan för iallafall. )

Ett annart plus var att den annars så tråkiga pausunderhållningen verkligen var just, underhållning. Dom hade hissat upp nån form av bassäng som åkte fram och tillbaka, upp och ner med lite krälande tjejer i som simmade runt och gjorde magplask. Det låter kankse inte så spektakulärt, men de va snyggt!

Inga kommentarer: