lördag 22 augusti 2009

årets happening.

För dom som inte visste det så bor jag ( i ytterst få dagar till) i ett samhälle som heter Barnarp. Det är väl ungefär som på alla andra platser som inte får kallas stad eller kommun eller ort eller sådär, ett samhälle helt enkelt. Vi har en kiosk, en pizzeria och en idrottsplats. Men, vi har också nått som andra samhällen inte har. Ett eget band! Det hyllade Barnarpsbandet.

Dom gör en spelning om året, på Barnarpsdagen. Och ja, det är precis så ofantligt tråkigt som det låter. Vi brukar änga oss åt att kasta boll i en statoiltunna, kolla på 7-åringar som spelar något som troligtvis ska föreställa fotboll, och 6 åringar som precis har lärt sig göra kullebyttor.

Idag är det Barnarpsdagen, och med tanke på mina senaste veckors intensiva vindrickande tror jag min kropp mår bra av att stanna i detta trygga lilla samhälle en lördagkväll. Det är snart insparkstider och min pappa, basisten, skulle bli så glad om jag stod där och sjöng med i Barnarpslåten.

Bara för att så ska ni få en liten länk av mig här, för er som blev nyfikna; www.barnarp.com

Inga kommentarer: