tisdag 25 augusti 2009

mitt liv i sånger

Jag har inte riktigt nån lust att skriva idag. Eller, jag har en väldigt lust att skriva idag. Men orden liksom fastnar i huvudet. Det blir ingenting av det. Men varför berätta saker som man känner, när allting redan har känts förut? Top 5 så-här-känner-jag-mig-idag-låtar:


5."So, it's time for depature"
It would have been good - Marit Bergman

4." Cause I love you just as much as I hate your guts "
Alibi - Elvis Costello

3."Det är mitt eget fel, vad som än händer med mitt hjärta. För jag har alltid vetat, att du skulle stanna"
Brännö Serenad- Håkan Hellström

2." Hon går och plockar och hittar sina gamla brev, lite konstigt att läsa om gamla planer. När man vet hur det blev"
Söndag 13.3.99 - Lars Winnerbäck

1." I'm sorry bout my manners, but you see, I'm a bit drunk as you can see. I bet you would like to undress me."
Rock 'n Roll - The Sounds

Inga kommentarer: