tisdag 18 augusti 2009

Förberedelser.


Så, nu går jag här och plockar runt i mitt liv. Lämnar tillbaka grejer jag har lånat. Läser gamla uppsatser och slänger, rensar och sparar. Känner mig vuxen och fyller i papper. Försäkringar och hyreskontrakt, folkbokföring och bostadsbidrag. Nu ska jag bara ta tag i helvetet Csn också.

"älskling jag tror jag vet ungefär hur det känns, som att försöka dansa med en myndighet"


Annars har jag mest sorterat skivor. För jag kommer lämna mina älskade vinyler hemma. Jag har ingen skivspelare, eller, jag har ingen förstärkare. Pappa vill gärna ha kvar sitt NAD-system från -86 och min lägenget är 24 kvadrat. Och jag som, i detta nu ( kom igen försäkringskassan, jag litar på dej.) inte vet hur jag ska ha råd med hyran, får helt enkelt lämna den njutningen hemma hos mamma och pappa och vänta på att jag ska bli rik igen. Och jag som just går in i en Rockperiod. Satt uppe till klockan 5 inatt och lyssnade på Queen, Led Zeppelin och Scorpions. För, du är Gitarrsolot i rockballaden. Det får också gärna vara riktigt storslaget, tänk 9 minter långa verisoner av Wind of Change tillsammans med en orkester på 150 pers. Eller klassiker som November Rain eller Stairway to heaven.





Inga kommentarer: