lördag 29 augusti 2009

Eskilstuna

Så igår gick flyttlasset och det här är hemma nu. Jag är hemma nu, i min stad, Eskilstuna. Hemma i min lägenhet på Kungsgatan. Gårdagen var väldigt trevlig, studenfest precis utanför fönstret, och festival i stan.

Tydligen var jag på en spelning med Dead by April. I morse när jag vaknade låg det en tjej i min soffa som jag aldrig träffat förr, min favoritskål låg i skärvor på golvet och mina armar är bara två stora sår.Jag minns inte spelningen om man säger så. Jag gick upp halv sju, (ja, på kvällen) och försökte införskaffa lite mat, men den enda affären jag hittar till stänger klockan 6. Så det blev mcdonaldsmat och de äckligaste kranvattnet jag smakat till middag idag.
Över lag trivs jag väldigt bra. Men när jag låg och zappade mellan ettan och tvåan idag så fick jag lite hemlängtan. För dom visade helgmålsringning från Sofiakyrkan. ( Jag blev kallad jesus ett par gånger när jag berättade var jag var ifrån. Det finns andra kändisar från Jönköping, som...Amy Diamond! ) Och de senaste veckorna har jag vaknat till dom där kyrkklockorna och givetvis var det min favoritpräst, Torgny, som höll predikan. ( det är ganska kristet ändå, att ha en favoritpräst.)
Men det kommer bli fint det här. Kvällen tänkte jag spendera med Eskilstunas egen stolthet, Kent.

Inga kommentarer: