onsdag 2 september 2009

Jävulen kom på besök.

Idag är jag ledig. Inga föreläsningar, och rookieaktiviteterna börjar inte förens senare i kväll. En hel förmiddag för mig själv alltså. Planen var att sova ut, och spendera lite kvalitetstid med min skivsamling. Sortera lite, uppdatera iTunes och lite annat nördigt. Men vad händer då?

Jo, parkeringsplatsen där jag bor ( Ja, jag bor på en parkeringsplats. ) håller på att byggas om. Klockan sju väcks jag av en bulldoser en meter från mitt huvud, endast en tunn, skallrande glasruta skiljer mig och jävulen åt. Jag är trots detta på hyffsat bra humör och tänker att jamen, då går jag väl upp och njuter av dagen istället. En riktigt lång dusch är ju aldrig fel.

Men, jävulen har inte bara parkerat helvetet utanför mig, han har tamejfan stängt av strömmen också. Kall dusch i mörker, kall ravioli till lunch och stresssurfande innan bateriet i datorn tar slut. Bra dag där. Att jag skulle få nån tid med min skivsamling är bara att glömma, ingen ström, Inget ljud.

Inga kommentarer: