lördag 26 september 2009

Spelningar...

... konserter och sådär är bland det trevligaste jag vet. Festivaler på somrarna och mysiga klubbspelningar på hösten.

I Fredags kväll såg jag ett band vid namn Boris and the Jeltsins. Ska väl kankse inte påstå att jag var där för att höra bandet egentligen. Jag var där för att hälsa på Jönköping/ Bongo och dricka öl. Men ändå, på scenen stod dom, och på dansgolvet fuldansade jag med mina gamla gymnasievänner. Det var en hyffsad trevlig kväll, och det var ett hyffsat trevligt band som jag har väldigt dålig koll på sen innan. Det låter pop, sån där pop som Håkan Hellström gjorde, men inte alls lika bra.

På Fredag däremot styrs förhoppningsvis stegen till det fortfarande mytomspunna stället Raw hemma i Etuna. Och riktigt, bra pop. Underbara Anders Wendin, mer känd som moneybrother eller kankse pengabrorsan, om man är som jag och föredrar allting på modersmålet svenska. Vi får väl se vad csn säger, kankse räcker denna månadens knappa bidrag till en biljett ( eller så skaffar man sig en rik älskare och tvingar honom att betala. Nått ska man ju ha ).

Inga kommentarer: