onsdag 9 september 2009

Svensk pop

Jag blir alltid så motiverad när jag märker i min omgivning att folk verkligen läser skiten som skrivs här. Det kan vara nån som kommer fram och diskuterar nån låt jag nämnt, eller någon som är upprörd över att man gör parodi på Red Hot. Tack för det, det gör mina mastodontpluggdagar lite roligare ( men tyvärr lite fler )

Iallfall, jag fortsätter på det kankse inte så seriösa temat och tänkte tipsa om ett band vid namn Svenk pop. Ett band som fattat de där med gratis maknadsföring och att göra musik för konstens skull. All deras musik finns att ladda ner på hemsidan, vilket är fantastiskt. http://www.svenskpop.com/

Min favorit låt idag är nog Jag ska ligga med hela världen. Fast allra bäst är nog ändå undervattenslåt. Jag har aldrig hört på maken till rim eller lama ordvitsar.

Jag ska bli en sjöstjärna och rocka
Och skriva en undervattenslåt
Och byta ut min dykarklocka
Emot en undervattensbåt

Jag känner en sik
Som kan göra musik
Och en tunga som kan sjunga mina rim
Vi startar ett havsband
Och sen så blir jag rik
När vi anmäler låten till STIM

Inga kommentarer: