torsdag 17 september 2009

framförhållning.

Idag har jag sökt två jobb. Det är sjukt, så mycke energi la jag inte ens ner när jag var arbetslös. Men pengarna tryter och de är en massa bra skivor som jag skulle vilka ha.

Det ena är lite studenfix under nån dag här framöver som i bästa fall genererar lite extra raviolibrukar.

Men jag har även sökt ett sommarjobb. I SEPTEMBER. Jag känner verkligen inte igen mig själv. Men fan, det var verkligen det perfekta jobbet för mig. Att arbeta som försäljare på festivaler nästa sommar. Gratis inträde till Roskilde och en rad massa annat. Textare som jag är blev jag också väldigt imponerad av annonsen som de lagt ut ( jobbannonser på ams är jämndåliga med säg, tampongreklam på tv. ) :Detta är ett tufft och slitsamt arbete. Du kommer inte att kunna sova och äta precis när Du vill eller behöver. Du jobbar som en slav, lever som en hund och har, i bästa fall, lite roligt också. Detta är inget åtta-till-fem-arbete.

Ge mig, ge mig. Jag vill bo och arbeta i lera tre månader.

Inga kommentarer: