onsdag 23 september 2009

Sorteringsdags...

Häromdagen orkade jag inte plugga. Meningen var att jag skulle läsa igenom 28 texter från mina nyblivna klasskamrater. Man skulle skriva romaninledningar med temat " en plats i din hemstad". Det var skitkul, i ungefär två timmar. Sen tröttnade jag på att läsa inledningar som liksom inte leder nån vart. Jaha, vad spännande, undra vad som ska hända n... Nähe.

Jag orkade alltså inte läsa mer. ( vilket jag däremot måste göra idag. Det och tvätta, städa, packa, köpa presenter, dricka öl och sova. Självdiciplin och jag är inte bästisar. )

Så jag sorterade mina skivor. Tanken var att lägga in alla skivor i itunes. Jag kom halvägs iallafall. Så nu har jag ett femtiotal nya skivor att shuffla mellan. Och favoriten hittills är bortglömda Olle Ljungströms Kaffe och en Cigarett.

Det är helt underbart, men, min lägenhet är inte så stor, och jag har mycket möbler. Det finns inte så mycket golv. Jag är lite den typen av människa som gärna sorterar. Skivor, garderober och lådor, allting duger. Problemet är att det bara är roligt att tömma, plocka ner och just sortera, att ställa tillbaka är inte lika kul. Så just nu ligger det uppskattningsvis 150 skivor i drivor på mitt golv. Jag känner mig lite som pippi långstrump här idag, för jag hoppar mellan kökstolar, sängen och soffan när jag leker inte-nudda-golv.

Inga kommentarer: