tisdag 29 september 2009

Tisdagsångest...

Det finns inte mycket som funkar här i cityhuset idag. Jag tror jag håller på att pmsa sönder ( allt det som inte redan är trasigt i min lägehet ). Gick upp olagligt tidigt för att skjutsa herr Italiano till flygplatsen. Förutom att jag har universums otrevligaste morgonhumör så gick väl det helt okej. Men sen ta mig tusan bröt helvetet lös.

Blev utskälld av nån form av lapplisa och körde vilse på vägen hem. Somnade på föreläsningen och var tvungen att gå hem, jag var för opepp för att titta på prickar i tre timmar (läs bakfull ). Kommer hem till en tom, dagen-efter-stökig lägenhet och kommer på att fan, parkeringstiden har gått ut. Hasar mig ner till parkeringen och tro fan att lapplisjävlarna gett mig 400 kronors jävla skitböter.

JAG VILL OCKSÅ VARA I 25 GRADIG VÄRME JUST NU!!

(Nu ska också tilläggas att jag försöker skriva detta på en mac. Jättetrevligt, men fan vad opraktiskt att sätta caps lock där jag i vanliga fall har mitt A. Det här tar alltså lång tid för mig, och jag har inget tålamod. )

Men om man bara vill, så finns det alltid bot på dåliga pms-dagar. Och just idag heter det bästa vacinet Lykke Li. För den kvarlämnade macen är också en hårddisk med kvarlämnad musik. Mycket italiensk, mycket minimal och annat sånt som jag inte har någonting emot alls, men det finns så mycket annat som jag föredrar. Som svenska söta indietjejer med långt hår eller asglada killar som fuldansar i vita linnen.

Så räddningen idag blev underbara, underbara Everyone but me. Kanske ska jag till och med ta tag i det där problemet med det dåliga morgonhumöret och vakna till den varje morgon? För det går liksom inte vara tjurig till hennes musik. Det kan till och med få den mest lata tjejen att vilja diska, och det mina vänner, hör inte till vanligheterna.

Inga kommentarer: