måndag 21 september 2009

Somliga dar...

... är dåliga dar. Igår var en sådan dag. Skar mig i handen, blodade ner hela lägenheten och spenderade fyra timmar i ett fyrkantigt rum med vita väggar på akuten. Kunde inte sova och regiserade en film i mitt huvud om hur alla jag bryr mig om låg med snygga modelltjejer istället för att trösta mig.

Idag är inte en dålig dag. Idag är en alldeles utomordentlig dag. Hade föreläsning med en kvinna vid namn Lotten Berman. Jag känner mig så otroligt inspirerad och lyckligt lottad, för ibland så bränner de till i mig, och jag vet att jag har hamnat så jävla rätt. Skitstad eller inte.

Desutom låg winnerbäcks nya i mitt postfack när jag kom hem. Skivan och sångboken. Jag återkommer lite senare med hur det känns...

Det här är högtidsdagar för mig. Vissa firar födelsedagar, jag firar skivsläpp.

1 kommentar:

Cat sa...

Åh Lotten. Hon är inspirerande och lite skrämmande på samma gång, precis som hennes man Olle. Honom kommer ni nog också få träffa. Själv har jag lyckats få tunghäfta framför båda två.