lördag 12 september 2009

Sista rookiedagen...

för min del är ikväll. Jag ska alldeles strax traska bort till vår kår, dekår för en sittning med massa andra nollor. Som jag förstår det är det också sista dagen som dom överhuvud taget har öppet. Vilket kan tyckas tråkigt, men ( inge illa menat David. ) det där stället är verkligen inget för mig. Visst, det är skitkul att dricka öl som kostar 25 spänn och hänga med andra studenter. Tyvärr är det inte lika kul att lyssna på Grease och barapapapa barapa ba två veckor i sträck. Den där jävla låten alltså....

Men de finns andra ställen här i stan ( har jag hört ), och därför var jag pepp på pubrunda häromdagen. Men av nån anledning så spelades den där låten på varenda jävla ställe vi gick till. Den och all annan Rix Fm skit som finns. Jag förstår inte hur svårt de kan vara att va lite kreativ som dj? Här i Etuna är det tydligen väldigt populärt också att sänka volymen ungefär en gång var 20de sekund och låta publiken sjunga med i refrängen. Precis som när man gick i fyran och ens storebror var DiscJockey på skoldiscot och spelade Aqua. ( Det är verkligen tur att ölen kostar 25, som sagt. )

Men igår var jag på Kåren i Västerås, och för första gången stannade jag hela kvällen och hade faktiskt riktigt kul. Det är inte varje dag jag dansar 5 timmar i sträck.( Visst, det spelades en del rix fm crap, men inte värre än att man kunde parera lite med toalettbesök och rökpaus.) Han som spelade där lyckades verkligen blanda så att alla blev nöjda. Det gick från 90tals nostalgi till ett sjukt jävla raveparty på två sekunder, och man han aldrig riktigt tröttna...

Iallafall, nu när nollningen är över och man inte behöver dricka sprit på schema ska jag ut och leta reda på ett ställe som heter Raw ( som enligt lite halvosäkra källor kan vara ett bra substitut till bongo, som egentligen inte är ett så bra ställe när allt kommer omkring ) och försöka stilla mitt behov av lite bra elektronisk dansmusik. Jag återkommer med resultatet så fort jag kan...

2 kommentarer:

Mikael sa...

Jag är själv i sökandet efter ett substitut till bongo som självklart inte är så jävla bra men för tillfället saknas

Sofie sa...

Det är klart det saknas,bongo var trots allt mer eller mindre vårt andra hem under två år.

Givetsvis ska det besökas när jag återvänder till Jönköping under lönehelgen.