måndag 9 november 2009

att vara sambo vol.2

Höstdeppet har verkligen satt sina hårda, elaka klor i mig. Skolan går mer eller mindre åt helvete, katten bajsar blod och jag får inte ligga. Desutom är det kallt och mörkt hela jävla tiden.

Då är det faktiskt skönt att inte komma hem till en tom lägenhet. Disken är diskad och sambon ligger och sover i soffan. Tyvärr sover han eftersom vi har totalt motsatt dygnsrytm, och min lägenhet är pytteliten så att deppa sönder tillsammans med Doug Paisley och what about us? är inget alternativ.

Men jag gillar att var sambo. Jag gillar det så mycket att jag och vinsprängaren har gjort intresseanmälan på 5 - 6 stora lägenheter och mentalt flyttat ihop. Det ni.

Jag älskar att ha nått att se fram emot, tänk en lägenhet som faktiskt har plats för min vinylsamling och ett shysst ljudsystem! Vilka efterfester...

1 kommentar:

keso sa...

oh yeah, alright!