lördag 21 november 2009

Lördagkväll

Sitter här, en lördagkväll, och försöker plugga. Jag har två pågående projekt, ett om ncf-teknik och ett om sophantering. Det går inge bra... det var längesen jag var såhär otroligt oinspirerad.

Iallafall, igår snubblade jag över ett youtubeklipp hos en klasskompis ( det är intressant, eller kanske bara väldigt logiskt att 90 procent av mina textdesignkursare har en mer eller mindre läsvärd blogg ) och sen var jag fast.

Klippet visade en Italiensk kompositör vid namn Ludovico Einaudi. Jag blev alldeles varm, det är så vackert och genomtänkt. Det är precis sån musik jag letat efter, perfekt att ha som inspirationskälla när jag skriver, även om det uppenbarligen inte fungerade så bra just idag.

Efter att ha försökt imponera på Herr Italien, utan att lyckas, visar det sig att detta är mannen som gjort soundtracket till This is England ( jag borde verkligen ha kollsånt!! ) så därför spenderar jag kvällen med att dricka lite för gammalt rödvin och titta på mästerverket.

Inga kommentarer: