fredag 27 november 2009

Bengans alltså...

Förutom hyra tror jag att bengans är de som får mest av mina pengar. De och Willys.

Idag betalade jag thåströmboxen, som var magnifik. Man skulle ju kunna tycka att jag är en aning korkad som köper en samlingplatta med en artist där jag redan äger de skivor som summeras Det är jag inte. För:

1. Skivor är vackra och underbara och dom gör mig lycklig.
2. Bra artister vet precis hur man kramar pengar ur sånna som mig. Man slänger med ordet bonus, limiterad, outgivet, signerad eller what ever. Så blir det värt.

Den här gången fick ( få kan låta gratis men det är dyrt, jävligt dyrt. Men värt ) man en bonuscd. En vacker sådan vid namn kompost. Med 13 outgivna låtar, nya versioner av personliga favoriter som över gränsen, keops pyramid och ...som eld. Och en livedvd. Allting har vart så bra som det kan den här helgen. Sen blev man stulen på konfekten idag när man trodde man skulle få se thåström bli intervjuad på tv, i skavlan. Det fick man inte.

Åter till Bengans. Jag har beställt thåströmboken och funderar på att boka Daniel Gilberts soloprojekt. Jag kommer bli pank...

Inga kommentarer: