lördag 14 november 2009

Jag träffar en kändis nr.2

De bästa kvällarna är alltid de som inte blir som man tänkt sig. Igår var det tänkt att jag och vinsprängarn skulle till Sylvia och lyssna på elektronisk musik och ragga på killar i randiga tröjor och stora glasögon. Det blev inte som vi tänkt oss. När vi kommer dit verkar alla vara på väg därifrån och inga glasögon så långt ögat når...

Så efter ett par gin och tonic ramlar vi istället in på Raw, där Idde shults står och är snygg och sjunger Hanging on the telephone. Vi har ingen aning om varför men stället är packat med välbevarade 40-plus, snygga rockkillar och lite för fulla rocktanter. En bra kväll med andra ord.

Idde har varit lite av en barndomshjälte för mig, i flera omgångar. Det började med Fiskarna som var i havet och att dom inte ringde upp på morgonen, och senare blev hon en del av mitt liv när jag upptäcke Winnerbäck och hans hov. Så för mig var det en stor grej att hon blev en del av mitt tjejgäng när vi röjde dansgolvet och kom fram till att folk som pluggar design faktiskt är lite bättre än alla andra...

Så fort vinsprängarn behagat att skicka bilderna till mig ska jag posta Idde shults och mig med världens jag-har-träffat-en-kändis-leeende.

Inga kommentarer: