torsdag 19 november 2009

En promenad i en höstmörk stad

Jag har alldeles för mycket fritid. Jag går i skolan mellan 6 och 10 timmar i veckan. Sen är väl tanken att jag ska plugga de resterande 30 till 34. Det gör jag inte, och även om jag hade gjort det så hade jag haft mer fritid än när jag var arbetslös. Här behöver jag inte åka buss en timme för att komma nånstans, jag behöver bara gå ner för en trappa.

Så det blir mycket promenader eftersom pengarna verkar ta slut fortare än de kommer in på kontot. Och för inte så längesen hittade jag min bästa vän i en låda. Vi har saknat varandra, ipoden och jag.

Idag gick jag längst med ån ( funderade för ett kort ögonblick på att vika av, men höll mig i skinnet och hittade hem ) tillsammans med Cornelis son, Jack. Jack Vreswijk alltså. Hon kommer aldrig hem igen och lilla regn. Receptet på en väl spenderad dag behöver inte vara krångligare än så.

Och så vann ju hv idag. Jag har egentligen aldrig brytt mig, men dialekten blir grövre och lokalpatriotismen (?!) bara växer när man flyttar ifrån sin hemstad.

Inga kommentarer: