onsdag 18 november 2009

Eskilstuna by night.

Jadu, den här stan alltså. Jag får inte grepp om den. Den är ingen småstad. Det bor nästan lika många här som där jag kommer ifrån, runt 100 000-strecket alltså. Men ändå...

Idag skulle jag och sambon på bio. Ulf Malmros nya, bröllopsfotografen. Den var ingen smala sussie direkt, även om soundtracket och skådespelarstaben var exakt den samma. Men visst, man behöver inte ändra på ett vinnande koncept, den var helt okej. Men biosalongen var inte riktigt okej. 30 platser. Det känndes som en halvsunkig replokal. Och ändå var vi ensamma i hela salen. Fan, man kankse skulle skaffa sig en sambo som man faktiskt var ihop/låg med. Då skulle det ha varit värt det...

2 kommentarer:

emma b sa...

Filmen var ju askalas, skrattade hela vägen. det hade väl varit ett ypperligt tillfälle att börja ligga med din sambo? :)

Kommer du hem till bongo i jul?

ljudligt sa...

Jag vet inte vad sambons flickvän hade tyckt om det. Föresten brukade vi ju vara tillsammans och ligga med varandra förr, lite... been there, done that.

Självklart kommer jag hem till bongo över jul.