torsdag 23 juli 2009

Igår tog alltså jag och min vän bilen, och drog till Eksjö för årets happening. O-ringen. Mycket (positivt) överaskande slapp vi både orienterare och Lena&Orup. Dessvärre slapp vi inte alla medelålders personer i hela världen. Alla 40 + från södra Sverige hade bestämt sig för att nu minsann, har vi semester och därför ska vi dricka öl och se på Caroline af Ugglas. Jag ska aldrig bli medelålders. Efter en dag betänketid föredrar jag nog knarkare och alkoholist ( min fina väns fina slutsats, antingen blir man medelålders på Lena phkonsert, eller så blir man knarkare ) trots allt.

Kvällen började med en spelning av det stiliga och rent musikalisk, vädligt begåvade bandet Villa Villekulla Bandet. Dom spelade hits som Här kommer Pippi Långstrump och Vi ska gå på zoo ( zoo zoo zoo ). Ja, vi hade missat att det fanns ett spelchema.

Efter ett par timmar entrade Per Person scenen och det kändes värt resan trots allt. Det roligaste jag varit med om på väldigt, väldigt länge är när han ska presentera låten Stenad i Stockholm ( Som de spelade in tillsammans med Annika Norlin till senaste skivan, som är grym ) genom att helt sonika fråga om någon i publiken varit stenad någongång.

Total tystnad. Tydligen knarkar inte orienterare så mycket som man skulle kunna tro .

Men han ger sig inte. Han frågar igen, lite högre, en gång till. Har någon här varit stenad? ( han försöker även skämta lite extra , som ; poliserna lovar att titta bort. he he he. )

Tystnad igen, tills en mamma, med jackan knuten runt midjan utbrister ett väldigt upprört, kort NEJ!.

Jag tyckte det hela var väldigt underhållande. Som resten av Kvällen. Per Person var grym. Love Antell från Florece Valentin var bra och spelade både tillsammans med ovanstående herrar och lite egna låtar.

Sen kom Jakob Hellman. Han såg sliten ut, han lät sliten. Men de va sjukt kul att se honom. Man fick ungefär vad man förväntade sig. Eller, vi fick höra en ny låt, Och nu blommar det överallt ( eller någonting liknande ), och de var lite förvånande. Ingen kärlek vid första ögonkastet, men fortfarande, väldigt kul.

Känslan av att få höra Hon har ett sätt, live, kommer sitta kvar ett tag.

Inga kommentarer: