tisdag 21 juli 2009

Way out west.

Idag ringde jag technobrorsan och tiggde sängplats. Så nu är det bestämt. Jag ska åka till way out west den 13 Augusti. Jag ska se Glasvegas, Lily Allen, Röyksopp, Olle Ljungström, Laakso och lite andra asbra band. Det känna så bra att, nu, äntligen gör jag någonting med min sommar.

Jag ska dricka öl, äta langos och sen ska jag somna inomhus, vakna inomhus, duscha och känna att, fan, du kankse hade rätt när du kallade mej vuxen och tråkig. Hultsfred var lite, för lite lerigt för mig iår. Eller så kännde jag mig bara inte bekväm tillsammans med alla Gina Tricot-fjortisar med jeansleggings och rosa/vitrandiga tröjor för 129.50. Som med flit klätt sig EXAKT likadant, färgat håret i exakt samma platinablonda nyans, skrivit exakt samma sak med spritpenna på sina smala solariearmar. Det hade inte gått skilja hultsfred från Aiya Napa, om det inte vore för leran.

Och nej, jag var inte ett jävla dugg bättre själv när jag stod där och kräktes upp all min kir klockan 4 på morgonen och inte kunde minnas om jag överhuvudtaget hade sett Thåström. Eller hur fan jag hittade tillbaka till campet by my self, eftersom dom byggt om hela stället sen sist.

Så det känns skönt att få en chans till. Jag är inte riktigt lika bitter nu. Även om det känns som det sista jag någonsin gör. Det logiska hade varit att flytten hade kännts som en start på något, snarare än ett avslut på allt annat. Men så känns det bara för att jag haft en bra vecka, träffat nya människor, fått utlopp för mina frustrationer och haft ett hus för mej själv. Jag kommer (förhoppningsvis) vara sjukt trött på den här staden i Augusti igen.

Inga kommentarer: