onsdag 15 juli 2009

Kastrullfull

Okej, umgicks med eskilstuna idag. Vi skulle dricka vin.

Vi klunsade om vem som skulle köra ( okej, vi klunsade inte alls, men det låter lite, lite mer shysst ). Jag vann. Vi slog vad om 50 spänn när vi satte oss i bilen. "Jag kommer inte tycka om en enda jävla låt på din nya blandcd"

- åh! den här låten är bra, är det första eller andra utgåvan?

- Det är technoversionen, sofie.

Jag trodde jag skulle tjäna 50 spänn, lätt.

Tro det eller ej. Jag förlorade vadet. jag och mr-jag-älskar-remixer-av-britney-spears-låtar hade gemensamma favoritlåtar. Eller. låt. Kanske är mer korrelt.
Han gillar milow. Jag gillar milow. Varför gillar jag milow???!

Men jag är så jävla smart. Så smart att jag raderar svin från telefonlistorna på fyllan.

Mitt liv är lite som Six feet under just nu. Andra säsongen. Betydligt mer sex än vanligt, men inte riktigt lika bra ändå ( tolka den metaforen hur du vill. jag hinner inte ligga, jag bara sser på dvd och drömmer om att ligga med Nate, och blir lika besviken varje morgon jag vaknar, och det inte är han som vaknar vid min sida. )

Men jag längtar så, bort från den här stan!! Idag köpte jag en rosa mopp, hink, slaskrensare och durkslag. Jag försöker nog kompensera för alla år jag växt upp som ensam tjej bland grabbiga bröder och kusiner.

Det enda problemet jag kan se med min framtid är att jag inte har någon ugn. Vad ska man ha ugn till? tänker du. Lasange svarar jag.

Jag önskar att det vore lite som Lily and Marshall. och deras olivteori. I typ, tretton år tror hon att han inte gillar oliver. Men fan. jag gillar verkligen lasange.
Kursiv

Inga kommentarer: