fredag 3 juli 2009

Omstrukturering

Igår betalade jag dyra parkeringsböter. Anarkist! utbrast mamma när hon såg dom. Mycket roligt tyckte jag, som gärna upprör min mors (högra)socialdemokratiska värderingar, bara för att det ska hända nått i mitt annars så händelsefattiga liv. 400 kronor. Det är många skivor det...

Idag är det dags. En omstrukturering bland svart plast och trasiga, inte så häftiga cdfodral. Jag ska sortera och sen så ska jag välja ut en, enda skiva.

För jag ska köpa en stereo. Jag ska ta med mig min lilla pappa och så ska vi gå till Hi Fi klubben och välja ut en stereo som passar min personlighet och musikvanor, som dom så fint uttryckte det. Och på det stället får man gärna ha med sig en skiva, så man kan sitta där och lyssna på hur det kommer låta. Vilket är jättebra. Men!

Hur ska man kunna välja en skiva? Jag tänker ju inte direkt komma med Winnerbäck. Inget fel på Winnerbäck, men hans musik kräver ingen bra stereo, den skulle funka lika bra i bokform typ. Det är dagar som denna man önskar att man valde hårdrock istället för killar som spelar gitarr och är sorgset melankoliska hela tiden. Jag önskar att jag kunde överaska med nått häftigt, men tyvärr lyssnar jag på exakt samma musik som folk förväntar sig av en tjej med randiga tröjor och converse.

Men som sagt, först en dag av sorterande och vältrande i mitt musikaliska förflutna. Jag har sett fram emot det här länge, och struntar i att solen lyser.

Inga kommentarer: