lördag 18 juli 2009

I'm glad to me as messed up as you are

Vaknade idag, efter en väldigt trevlig kväll och överaskande natt igår. Vaknade lite förvånande i ( min egen, av nån jävla anledning) soffa och hade ont ungefär överallt. Lite feber och en förkylning från helvetet på det, och du kan räkna ut att jag inte var på världens bästa humör. Tog bilen ner till stan och upptäckte att folk fan är idioter. En del borde inte ha körkort. Och varför har har man brevinkast när man ändå inte får in grejer genom dem?

Men mitt god humör återkom efter att jag impulshandlat lite musik. P3 sände från Trästocksfestivalen, och The ( International ) Noise Conspiracy spelade. Jag blev kär och åkte och köpte deras senaste skiva, Cross of my Calling, från förra året.

Jag har egentligen alltid gillat The ( International ) Noise Conspiracy, men aldrig lyssnat nått vidare egentligen. Men som sagt, nu var det kärlek direkt och jag önskar återigen att jag kunde vara i Hultsfred i helgen och se dom live, eftersom dom var sjukt bra , på radion iallafall.

Jag älskar band som gör det värt att köpa skivor. Band som lagt ner lite energi på sina omslag och texthäften. Förutom ett sjukt snyggt omslag, (Vem behöver orgasm, när man kan få stansad plast?! ) var det underbara små citat inlagda mitt i texterna till låtarna. Man har blandat Karl Marx med Creedence Clearwater revival och klotter från nån parisförort -68.

Act first, analyze later. Impulse - not theory - makes gerat leaps forward. Theory comes when people try to figure out what they did, after they do it. Do, Do, Do. Walk to the red light. Don't walk on the green. When in doubt, burn.
- Jerry Rubin

Favoritlåten hitills är Child of god. "And our imperfections has gotten us this far. I can deal whit my guilt, I'm proud of my scars. And I'm glad to be as messed up as you are." Jag behöver komma bort från min egen tråkiga musiksmak, det här är ett bra steg på vägen.


Inga kommentarer: