torsdag 30 juli 2009

inspiration tack.

Häromdagen upplevde jag ett tillstånd av nästan total lycka. Det var häromnatten och en liten men tillräcklig vinfylla gjorde väl det hela , nästan perfekt.

Det var egentligen ingenting speciellt, det var jag, och lite löst utländskt folk En Italiensk kock, några mysko marockaner och en kille som heter Marcus. Det var bara väldigt trevligt. Och det trevligaste av allt, var att vi lyssnade på jazz. Ett av marockanerna påstod att ;

- Det här är musik man kan spela hur högt som helst, vilken tid på dygnet som helst. Ingen kommer klaga ändå.

Hela kvällen liksom lindades in i ljud som inte själv tog någon plats, utan bara skapade en avslappnad, skön atmosfär.

Men tyvärr är jag sjukt dålig på den typen av musik. Försökte leta lite i skivorna jag fick efter mormor när hon gick bort. Jag hittade en samling Sinatra plattor, och jag antar att dom skulle kunna fylla en liknande funktion. Men, skulle det vara så att du har nått tips på riktigt soft jazz så får du jättegärna höra av dig. Jag behöver lite inspiration!

Inga kommentarer: