onsdag 28 oktober 2009

drömmen .

Är hemma i Jönköping för ett par dagar. Ska återinta bongo och försöka träffa lite vänner som jag inte sett sen dom flyttade runt halva jorden och lämnade mig ensam här i kalla sverige för ett och ett halvt år sedan . 

Sitter hemma hos Italien/marocco och lyssnar på när den senare leker med sin nya djutrustnig. Och för första gången slog det mig att jag borde ta tag i det där igen.  När techobrorsan och jag fortfarande  bodde hemma lekte jag ibland med hans grejer, och skulle jag anstränga mig skulle jag nog kunna bli bra, och jag skulle älska att spela ute. 

Redan nu skulle jag vara bättre än en hel del tjocka killar som spelar på uteställerna hemma i etuna . Där är det tydligen tillåtet att lägga upp spelningslistor på spotify och sen dricka öl resten av kvällen. Är man duktig kankse man lär sig en övergång, typ polissirener, för att slippa tresekunders tystnad mellan låtarna. Jag vet inte vad som är värst. 

Jag skulle kankse inte bli bätte än herr Marocco, men jag har fan bättre smak, just nu spelar han Coldplay och jag måste nog kräkas lite..

Inga kommentarer: