tisdag 13 oktober 2009

Kicken?

Ibland dyker det upp låtar som jag fastnar lite för. Dom facinerar mig, för jag kan inte avgöra om jag tycker det är skit, eller helt fantastiskt.

Nu har jag hört den här låten ett antal gånger, den spelas flitigt på p3 och jag har varit tvungen att lyssna lite i min ensamhet också, bara för att försöka få en rätsida på den. Det är Marcus Krunegård som förbryllar mig idag. Låten heter Hela livet var ett disco. Och jag tror jag hatar den.

Första gången jag hörde den var ett tag sen nu, på just p3. Och jag som är en sucker för svensk pop spetsade öronen och försökte tvinga mig att skaffa mig en åsikt direkt. Och redan från början var det en känsla av att nej, det här är skit, men jo, jag tycker om den.

För om jag hatar den, borde jag ju inte sitta och lyssna på den, eller hur? Föresten så ser han så plågad ut i videon att jag får magsår bara av att titta på honom.

1 kommentar:

Cat sa...

Jag älskar den. Är nog lite för mycket av ett Markusfan för att inte tycka om den.