fredag 23 oktober 2009

studentliv...

... är som bekant inget rikt liv. Och jag brukar inte klaga, men jag har gjort åt ungefär fyra studiebidrag på en och en halv månad, så jag antar att jag kommer börja klaga när sparpengarna helt plötsligt tar slut. Men idag sparade jag en himla massa pengar genom att INTE gå ut, och istället handla på ÖB. Det är intresant hur principer förändras, jag älskar fan öb nu för tiden. Hur mycket läskig och underbar halalmat som helst.

Men ibland blir man ledsen att man inte har pengar. Idag var en sådan dag. Oslobrorsan ringde och frågade om jag inte kunde hänga med på Muse imorgon, i Stockholm. Hans sällskap hade tydligen fått svinis och fick ställa in.

Och jo! det vill jag, verkligen! speciellt nu när mitt pm från helvetet äntligen är klart och jag kan börja andas igen. Det hade varit en underbar avslutning på den här värdelösa veckan. Men jadu, jag har inte 600 spänn för en bra biljett och jag har absolut inte råd med hotellnätter. Jag har knappt råd med buss till stockholm.

Men däremot har jag en katt, nytt underbart finTe och Josef Zackrisson. Vi tre ska höstmysa lite nu innan jag ska trotsa fredagen och äta mat i Nyfors.

Inga kommentarer: