söndag 18 oktober 2009

En perfekt lördag.

Jag har nog det bästa receptet på en lyckad lördag. Jag har fanimej dom bästa vännerna här i Skittuna som komplementerar mig så jäkla bra.

Det började med en middag. Fem ungdomar i åldern 19 till 28 lagade rotmos och fläskkorv. Det är fan inte varje dag det händer, men det är snuskigt gott.

Sen förfestade vi hemma hos mig, italienarn och Navid. Tillsammans med skamusik. Något jag aldrig har varit jätteförtjust i, eftersom jag alltid förknippat det med rakade arga killar som är jätteläskiga och mest ser ut som dom vill slå ner folk hela tiden. Men igår spelade vi några av mina svenska favoritartister, som gjort skainspererad musik, utan att jag egentligen fattat det. Ebba Grön och Navid Modiri för att nämna två exempel. Men det är stutsigt och får en på sjukt bra humör.

Sen gick vi till Raw. Legenden, myten, klubben. Det var ett band som spelade, tyvärr vet jag inte vad de heter, men jag ska försöka ta reda på det. För dom var riktigt bra, även om dom var låtsashöga och försökte vara lite för coola för sitt eget bästa .

Men djn var grym. Nån lokal, söt liten tjej som spelade en perfekt blandning av musik. Mest elektroniskt, som minimal och lite techno, och mot slutet av kvällen fick hon in härliga egenremixade 90-talsklassiker. Tillräckligt sent för att alla skulle vara fulla nog att uppskatta det. Sista låten för kvällen var heut es mein tag ( jag hoppas jag fick tyskan rätt där?) med självaste drottningen av min älskade skräpmusik; Blümchen.

Så nu är iallafall problemet löst. Jag har mitt bongosubstitut bara ett kvarter bort. Och det är inte bara i brist på bongo, utan istället för bongo. Det kankse är litet, men inte lika litet som i Jönköping. Happy hour varar till 23, och folk dansar eftersom stället har både dansgolv och scen. Sen att folk kommer dit med sina klickar och gärna inte pratar med någon de inte känner innan, är väl nått man får acceptera om man vill röra sig bland folk som tycker att dom är lite bättre än alla andra och prenetiöst indiealternativa.

4 kommentarer:

Cat sa...

Navid Modiri är ju ganska fantastisk faktiskt. Och inte bara hans musik - du har väl kollat in hans projekt 365 saker du kan göra? www.365saker.se. I love it.

Ljudligt sa...

jag älskar 365 saker! Har skrivit saker till deltagarportalen som kom med i bloggen, gör en blandskiva! :)

Anonym sa...

Annars är ordet komplementera också ett grymt ord.

Anonym sa...

Annars är ordet komplementera också ett grymt ord.