tisdag 6 oktober 2009

Tentavecka...

.. är ett uttryck som jag älskar. Det går ungefär ut på att under ungefär en veckas tid är det okej att inte städa, diska, duscha, vara trevlig, eller befinna sig utanför lägenheten överhuvudtaget. Det är för alla som är som mig och inte gör nått när man borde, och sen en vecka innan tenta får man sjukt mycket och göra.

Jag går på en utbildning där vi inte har särskilt mycket tentor, eftersom det i grund och botten är nån form av praktisk inriktning Men jag tycker de låter så fint; Ursäkta att jag luktar lite illa och ja, jag vet det är kattbajs där... men du förstår. Tentavecka! Och så är man förlåten. Underbart praktiskt.

Jag trivs ganska bra att kliva runt i min egen skit. Jag mår bra av att ha papper och kläder där jag själv lagt dem. Jag hade kunnat städa. Jag hade kunnat ha de fint. Men så upptäckte jag en underbar röst och mina planer på att putsa fönster får helt enkelt skjutas lite på.

Jag hittade en röst vid namn Sufjan Stevens . En Amerikans folkrocktypavkille som är alldeles underbar. Det är mysigt och varmt och passar så himla bra idag tillsammans med raggsockar och en kopp nyinköpt höstte. Och världens sötaste kattunge.

Jag har fått två album The Avalanche och Illinois. När jag tittade runt lite, upptäckte jag att han även spelat in ett som heter Songs for Christmas. Och eftersom de börjar närma sig jul ( jag är skadad, jag var på Ikea häromdagen och ja, dom har börjar julpyntat ) tyckte jag det var väldigt intressant Jag hatar som bekant allt vad traditionell julmusik heter. Och jag tror att det är där mitt hat för självaste julen bottnar. Skulle jag bara hitta lite mer stämningsfull, bra julmusik kanske jag skulle kunna lära mig att tycka om den igen...

Inga kommentarer: