söndag 11 oktober 2009

..here we go again

Okej, nu är det söndag. Och imorgon är det måndag. Återigen sitter jag här och förbannar mig själv för att jag skjutit på plugg i ett par veckor.

Imorgon bitti ska jag lämna in en informationstext om en hobby. Vem fan har en hobby?! Vad räknas som en hobby? Jag spelar inte golf och jag har ingen trädgård där jag odlar lök och hemmagjord potatis. Jag försökte skriva 3000 tecken om att samla på skivor, lukta på vinyl och att ligga på sängen och inte göra nått. Det blev sådär bra.

I stället sitter jag här och förvånas över hur likt skånska och kräk är. Lyssna på när Mikael Wiehe sjunger fråga Guillermo Marquez jara ( eller vilken sång som helst) så förstår du. Det är underhållande. Funderar på att ringa nån i Malmö på måfå bara för att fråga om dom kan säga Hur många halmstrån krävs det?

Inga kommentarer: