fredag 16 oktober 2009

... I faderns, sonens och den helige andens namn...

.. döpte jag om min katt idag. Robin passade väldigt bra när vi inte visste om det var en han eller hon. Men nu vet vi med säkerhet att min katt, han är en jävligt cool hankatt.

När jag började ropa på honom så kändes Robin en aning ... torrt. Tråkigt . Jag som har så många förebilder borde döpa honom efter någon storhet med ett stort namn, nått som han kan sträva efter att leva upp till. 

Lars var vårt första förslag. Många storheter heter Lars. Winnerbäck och Demian för att nämna alla. Men, också det ett ganska tråkigt namn. Sen kom det som en blixt från klar himmel till mig. Så jag tog mitt finger, doppade det i finvin och drog ett streck a 'la Rafiki ( han den där babianen  i Lejonkungen, du vet ) i pannan på honom och utbrast: 

Du ska heta Navid

Inga kommentarer: